Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

"Trebljenje kukolja"

Komentari (43) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 12 jun 2009 12:48
brm
i u ovakvoj-kakva-je Srbiji ima mnogo zakonskih osnova da se sankcionišu ličnosti i njihovi eventualni stvarni prekršaj - zakon o lustraciji, odredbe o govoru mržnje u medijskim zakonima, o raspirivanju rasne i međunacionalne mržnje u (valda) krivičnom), uskoro i u zakonu (protiv) diskriminacije...u izradi gotovo svih tih zakona učestvovao je isti NVOkrug (jednih te istih) ljudi - pa su prilično nestandarni u poređenju sa PRAVIM evropskim - zakon o lustraciji je recimo amnestirao sve koji su bili "dužnosnici" pre 1976. u doba najgore diktature (valda zato što su generacija očeva pisaca zakona) - uz nebulozno obrazloženje...ti zakoni se ne primenjuju ili se odredbe tumače suprotno od onog što je (kako su sami) napisano(li) (recimo kako LABRIS tumači govor mržnje) ..ali i dalje im je malo..primitivan svet ne može da se primiri lepim rečima (mislim na njih a ne na one koji bi trebali da dođu pod udar tužilaštva)..moć im je odavno udarila u glavu...a vi ajjmo još jedan krug išćuđavanja
Preporuke:
0
0
2 petak, 12 jun 2009 13:17
Miloš
Odlična zapažanja. Očigledno je neko odlučio da se medijska sfera u Srbiji prilagodi NATO standardima prema kojima su novinari i infrastruktura za javno informisanje legitiman ratni cilj.
Ova inicijativa tužilaštva u javnoj sferi jasno govori da rat iz '99 ili 90ih nije završen već je nastavljen drugim sredstvima.
Orvelova zapažanja iz 1984 su aktuelnija nego ikad.
Preporuke:
0
0
3 petak, 12 jun 2009 13:18
Dijasporac
Poštovani gospodine Antoniću,zameravam Vam zašto Sabahudina Gruhonjića zovete Dino,ne zovem ni ja Vas npr. Boban ili Bobo ili Slobo,nismo toliko bliski,nadam se da se slažete ! Kunem Vam se da sam pre nego što sam pročitao tekst pomislio na Lukovića,Gruhonjića,Suša,Gaće,Boarova(ima još kandidata,radi se o favoritima) ,kao javne tužioce u senci.Šta reči o tim ljudima, ne novinarima, koje se prihvate te vrste "higijene",novinarstvo je profesija,ovo je ljudski debakl,mizerluk bez limita ali indikativno je da mi u psihi ti ljudi izazivaju asocijaciju na nečašće ili beščašće.Aferim ,aferim,nije ničije do zore...!!!
Preporuke:
0
0
4 petak, 12 jun 2009 13:19
kole
s pravcom bi se moglo potvrditi da se pod ''trebljenjem kukolja'' kriju isareivači đavola, moderna nnkvizicija u obličju Tužilaštva ovdašnjeg koje se, poput onog u Hagu, boji i brine o sopstvenom postojanju, pa zarad opstanka traži nove žrtve. Istovremeno zaboravlja da je sloboda govora i milsli nešto što je esencija istinske demokratije.
Strukovne organizacije bi trebalo danas da se bave ''nadobudnim'' novinarima koji svojim pisanjem, pristrsnim i obmanjivačkim dovode u zabludu građane, omalovažavaju ih. A upravo ti tzv.novinari sada dižu hajku, skriveni od javnosti kao sveta inkvizicija, na novinare koji su slikom i rečju opisivali pre dvadesetaak godina strahote rata. Ipak, ma koliko se zalagali da među našim novinarima, pa ne bili oni samo Srbi, nađu ''ratne zločince'' dobro bi bilo da se pozabave i zločinima nad graćanima - Srbima, ali i drugima koje su počinili ''neki drugii'',a u ratu je bilo i onih s druge strane.Mnogi od ovih koiji dans dižu glavi su poput zloglasnog ''novinara'' HRTa koji je NATO pilotima svake večeri želeo ''vedro nebo nad Srbijom''. ZA njih je prfesija, moral i etika neš+to o čemu nisu ništa čuli.
Preporuke:
0
0
5 petak, 12 jun 2009 13:41
milorad
Pa kako baš pogodite šta da komentarišete!
Ja sam se sinoć toliko nervirao slušajući dotičnu.
Pa da li je moguće da nikako da se zasite traženja "krivaca" po srpskom narodu!?
Preporuke:
0
0
6 petak, 12 jun 2009 13:46
Zoran
Da ne mislite mozda da ce da povedu istragu o tome koji su to ljudi za vreme Tita ubijali neduzne ljude, a onda im oduzimali imovinu i tako se bogatili. Zamislite kakav bi to tek bio posao kad bi se ispitali svi koji su onda pozivali na revansizam i osvetu u ime partije i Staljina. Mnogi su ih poslusali pa su svoje clanove familije, komsije i prijatelje prijavljivali a ovi kasnije streljani ili zatvarani bez ikakvog sudjenja. Ubiti Srbina je isto zlocin kao i ubiti Hrvata, barem sto se tice ljudske rase, za ove zaostale crvene-evropejce to je nesto nebitno. Moraju da ispostuju odluku Brisela da mrcvare srpski narod dok ovaj stvarno jednom ne padne i kaze "da mi smo djubrad i najveci zlocinci".
Sta su komunisti radili da bi spijunirali narod.
Isto to. Regrutovali su ljude tajno da bi ovi spijunirali svoj sopstveni narod. Kada se spomene ideja da se otkriju imena tih spijuna, ko su prvi koji se bune protiv toga?
Jos jednom ponavljam: "ONI SU MOSKVU ZAMENILI ZA BRISEL". Oni su jos uvek medju nama, dobro organizovani i dobro placeni.
Preporuke:
0
0
7 petak, 12 jun 2009 13:55
Ivica Karamazov
Potpuno se slažem sa novim projektom Tužilaštva, ali zahtevam da se krene od vrha! Novinari treba da odgovaraju ali kao izvršioci naloga funkcionera SPS-a! Zbog toga, na prvom mestu treba ispitati odgovornost nalogodovaca pa tek onda njima potčinjenih novinarčića. SPS i njihove ondašnje koalicione partnere treba zabraniti (kao zločinačke organizacije) a članove glavnih odbora ovih partija suditi za ratne zločine, zločine protiv čovečnosti i zločin genocida!
Preporuke:
0
0
8 petak, 12 jun 2009 14:04
a Studio B?
Svi se sećamo da je Studio B bio više nego naklonjen Vuku Draškoviću u vreme kada je Vuk pretio da će Bošnjacima odsecati ruke! Zbog toga se nadam da će ovaj medij i njegovo tadašnje rukovodstvo biti prvi na udaru Tužilaštva. Takođe sam ubeđen da Veran Matić, koji je početkom devedesetih kao saradnik kragujevačkog časopisa Pogledi bio jedan od glavnih promotera ideologije istorijskog revizionizma i negacionizma, takođe neće umaći ruci pravde!
Preporuke:
0
0
9 petak, 12 jun 2009 14:15
ko je nevin?
Pa ovo je moguće samo u Srbiji! Zamislite kako bi to bilo kada bi saveznici posle Drugog svetskog rata sudili na pr. Juliusu Streiheru (kao što i jesu) ali ne i na pr. Geringu... i kad bi još ovog drugog postavili na mesto ministra unutrašnjih poslova?
Preporuke:
0
0
10 petak, 12 jun 2009 14:24
Milan, Novi Sad
Gledao sam emisiju i delim stanovišta autora teksta. Dodao bih da mi deluje da pored nesumnjive potrebe da Tužilaštvo opravda svoje finansiranje, ovde figuriše i ponovna potreba zastrašivanja neistomišljenika i ograničavanja slobode govora.

Naime, kod priče o navodnom rasizmu Dobrice Ćosića, navodni rasizam bio je samo uvod u širu represiju. Ova represija je kulminirala tužbom protiv svih onih koji su se usudili da diskutuju o ovoj temi a koji nisu prigrlili crno-beli sud NVO-DS-LDP sudija. Sve je išlo nekako istovremeno - tužba protiv Ćosića, medijska hajka, novi zakon protiv diskriminacije... Ko još može da veruje u slučajnosti kada su ove teme u pitanju?

Tako smo posle toga došli i do zakona koji će zabranjivati fašističke i nacionalističke organizacije (za prve se slažem ali šta je to pogrešno u nacionalizmu ostaće večita misterija). Pretpostavljam da će se novinarima na platformi prethodna dva zakona prevenstveno suditi za nacionalizam a onda će se pratiti reakcija društva. Vlasti će izabrati manje važne novinarske figure kojima mogu da sude (one koje neće zaštiti Dačić ili sopstvene finansije), kako bi potvrdili svojim finansijerima kako su poslušni preko svake mere i kako bi zastrašili društvo od bilo kakve reakcije na neosnovana zakonska gonjenja i ograničavanje slobode govora. Srbijo, srećna ti nova diktatura.
Preporuke:
0
0
11 petak, 12 jun 2009 15:17
Jovan Janković
Užasno, to je novi staljinizam! Ja se zaista strašno bojim polarizacije u društvu. O tome sam ovde već napisao nekoliko komentara. Ako pobornici jedne škole mišljenja krenu u fizički obračun sa svojim neistomišljenicima, drugi će im uzvratiti pre ili kasnije, a tome nema kraja. To za konačni ishod ima dodatno uništenje nacionalne supstance i svođenje Srbije na lošu kopiju neke latinoameričke marionetske države.

Ne razumem radost pomenutih Lukovića i Gruhonjića, jer bi i oni trebalo da se nađu među "kukoljem", sudeći prema načinu na koji je taj "kukolj" definisan. Ako je priča o 15 beba nekakav putokaz, pa onda bi sve one američke "embedded" novinare, koji su izveštavali iz Iraka, trebalo odmah pred zid! Drugo, ako je svejedno da li je informacija tačna ili netačna, a može se iskoristiti kao povod za zločin, onda znači da novinari ne smeju prenositi ni tačne informacije koje mogu biti povod za zločin. Kakav apsurd, pa čemu onda treba da služe novinari? Šta treba da rade?

Mislim da je odgovornost svih intelektualaca i javnih ličnosti da upozore neposredne izvršitelje tih suludih zamisli o političkom progonu novinara, da ne prljaju ruke. Iskustvo pokazuje da upravo takvi prvi stradaju kad "druga strana" preuzme kormilo. Vreme je da se u Srbiji smiruju strasti a ne da se rasplamsavaju.
Preporuke:
0
0
12 petak, 12 jun 2009 15:48
The Tao
Izgleda da jos ima do dna. Srbija je neverovatna iz dana u dan. Toliki broj narodnih neprijatelja na grbaci jednog naroda jos istorija nije zabelezila. Razumem da je okupacija ali toliko beskicmenjastvo je nezabiljezeno.
Preporuke:
0
0
13 petak, 12 jun 2009 15:57
Miloš
Dobra paralela. Malopre sam odgledao emisiju OKO, i mogu reći da idemo ka totalitarizmu. Ali, profesore Antoniću, to nije ništa čudno, uzimajući u obzir da sve demokrate danas su bili komunisti pre 20tak godina. Vuk dlaku menja ali ćud nikad, zapisao naš `genocidni` Vuk Karadžić (znate, to je onaj koji je napisao jezičke granice Velike Srbije - po tome ga znaju `obrazovani` evropejci).
- Nema većeg Turčina od poturčenog Srbina - napisao Vuk Drašković u Nož-u...
Tako je i danas.
Preporuke:
0
0
14 petak, 12 jun 2009 17:09
Cvećke iz američke bašče
NUNS, Beograd: 3.05. 2006.

"Nezavisno udruženje novinara Srbije uz donatorsku pomoć Američke ambasade dodelilo je danas, na Svetski Dan slobode medija, nagrade za izuzetan uspeh ostvaren u istraživačkom novinarstvu...

...prvu nagradu dobio je Vlado Mareš za prilog “Deportacija – nagrada za lojalnost”, objavljen na TV B92 u januaru 2006, a drugu Jasna Šarčević Janković za prilog “Zločin i tajna (Slučaj Bitići)”, emitovan takođe na TV B 92 u februaru 2006.godine...

...O dobitnicima nagrada odlučivao je žiri koji su činili bivši predsednici NUNS: Gordana Logar, Miloš Vasić, Gordana Suša i Milica Lučić - Čavić. Počasni član žirija bila je Susan Elbou, savetnik za medije i kulturu Američke ambasade u Beogradu.

Dodeli nagrada u Medija centru prisustvovao je i američki ambasador u Beogradu Majkl Polt."

P.S. Predsednik žirija je bio Miloš Vasić.

(Sremica, Sremica)
Preporuke:
0
0
15 petak, 12 jun 2009 19:50
Neofit77
Već vidim ekipu evrounijatskih inkvizitora, Pančić, Luković, Vasić ... Što su duže ovi na vlasti Orvelova 1984. mi sve više deluje kao opis Diznilenda.
Preporuke:
0
0
16 petak, 12 jun 2009 20:18
Rodoljub
Tužilaštvo je obrazovalo "stručnu grupu" od petoro novinara, čija imena drži u tajnosti.

Prema ovome, euroneoliberali su udarili temelj "realne orvelovštine", i to usred Srbije, u Beogradu! Ovo je sramota na svetskom nivou!

Da ne lajem bespotrebno i još više ruiniram svoje zdravlje, mislim da je notorni (ne)realni-šou "Veliki Brat" daleko demokratskija institucija od ove, jer je tamo samo jedan VB, a ovde ih je PET!

A vi novinari, spakujte ćebe i suvu hranu pod krevet, trebaće vam ubrzo.
Preporuke:
0
0
17 petak, 12 jun 2009 21:29
Paja Patak
Za ocenu krivice u nečijem potstrekavanju najbolji vam je primer slučaj ubista Šaron Tejt od strane Čarlsa Mensona. Na sudu je Menson izjavio da je bio "potstaknut" stihovima i pesmom Bitlisa "Helčer... Naravno, da nikom razumnom nije palo na pamet da za počinjeni zločin goni Bitlse...
Preporuke:
0
0
18 petak, 12 jun 2009 21:41
biljana
Za mojih 47 godina naslušala sam se svakavih priča o raznim zastrašivanjima, devedestih ih i lično doživela... danas takodje udišem potrebu vlasti da uplaši, zastraši,uceni i obmane sve stanovnike Srbije. Da li srećom ili genetikom, do sada nisam prestala da mislim svojom glavom i nisam se predala strahu, ucenama ili obnama. Na sreću sadašnje vlasti, takvih je malo. Razradjena šema zastrašivanja se nastavlja jer daje rezultate.
Preporuke:
0
0
19 petak, 12 jun 2009 22:49
NESTRPLJIV
.................tonemo...!
Preporuke:
0
0
20 petak, 12 jun 2009 23:08
Haralampije
Formiranje "stručne grupe" srpskog Tužilaštva za istragu novinara "koji su podstrekavali ratne zločine" shvatam kao prvi, što je jako važno(!), zadatak, nedavno, u Bečićima formirane Regionalne komisije za utvrđivanje činjenica o ratnim zločinima (REKOM). Taj REKOM je formiralo "nekoliko stotina nevladinih organizacija", (valjda je toliko bilo učesnika, pa koliko njih, toliko "NVO") sa namerom, kako je rekla jedna od učesnica, "da bi se osujetili pokušaji istorijskog revizionizma".
Srpsko Tužilaštvo je za "svaku pohvalu", zbog ispoljene brzine i kreativnog pristupa izvršavanju "naloga" REKOM-a, s namerom da doprinesu "sprečavanju revizionizma", već utvrđenih i objavljenih Istina. Kada završe te istrage mogu preći na čitaoce, gledaoce, a posebno im skrećem pažnju na pisanje "Politikinog zabavnika". Neka obrate pažnju, jer tamo nisu čista posla, em na ćirilici, em "za sve od 7 do 77 godina", em izlazi tolike godine!
I treba voditi te israge. Sve su druge inače već odavno završili. Zločine Prvog, Drugog, svetskog rata, zločine za vreme SFRJ, poslednjih ratova (od 91. do 95), zločine terorista OVK, NATO agresije, ubistava nakon 2000.(sic!) Samo napred do Istine. Ne zamajavajte se brojkama, sto, dvesta, trista hiljada gore-dole, ko da je to važno, samo Istina, nikakva Revizija!
Što se Revizionizma tiče, bar smo u toj stvari kod kuće. Čestitam tolikim mudrim glavama, tim "NVO" gde se setiše Kukolja koji kod nas tako dobro uspeva. Istina se zna, ona je Zadata, Napisana, šta ima ko tu da čačka. I ptice na grani znaju ko je kriv, ne za bilo šta, za sve, ne od juče, od pamtiveka. Zar smo zaboravili šta je Kominterna odlučila na Petom kongresu, davne 1924. Srbi su za sve krivi. Čak će i dokaze stvoriti, ako baš neki toliko insistiraju, iako je sve poznato. I to traženje dokaza je samo Dokaz Istine da su Srbi baš naopak narod. Čemu dokazi kada se sve zna. E, tu stupa na scenu "srpsko" Tužilaštvo. E, sada je vrag odneo šalu. I posle Njega NVO!
Preporuke:
0
0
21 petak, 12 jun 2009 23:29
SSP
Zanimljiva je činjenica da je grupa najekstremnijih srpskih nacionalista s početka devedesetih danas okupljena oko LDP-a. Šta nam ovo govori? Mislim da postoji samo jedan odgovor: jedini cilj ove kampanje jeste revizija (naj)novije istorije! Svima je jasno da će mračna desničarska antisemitska prošlost glavnih eksponenanta diskursa "druge Srbije" kad-tad isplivati na površinu; zbog toga je ova kampanja samo kupovina vremena. Naši desničarski ekstremisti se nadaju da će unošenjem haosa i konfuzije dobiti još koju godinu a da će onda tema "devedesete" konačno prestati da interesuje stranu i domaću javnost, da više nikome neće pasti na pamet da, na primer, prelistava požutele stranice Pogleda...

Drugim rečima, najnovija kampanja "držte lopova" u režiji "druge Srbije" samo nam govori da je brod "druga Srbija" konačno počeo da tone!
Preporuke:
0
0
22 subota, 13 jun 2009 01:52
stevan
cek cek? ako ja tvrdim da nema boga i da nema suda bozijeg, jelte, i ako neko zbog toga nekog ubije , misleci da nece dopasti tom nadleznom sudu , onda sam i ja kriv za to ubistvo?
Preporuke:
0
0
23 subota, 13 jun 2009 04:56
@ g. Antonic, Sremica
G. Antonicu,

Slazem se sa Vasim stavovima, ali zbog cega neke stvari ipak ne nazovemo pravi imenom? Dva puta su mi moderatori na ovom sajtu zabranili komentare u kojima se, direktno ili indirektno govori da gradjanski rat 1941-1945+ u Srbiji ni danas nije zavrsen. A sta je nastavak (ne pocetak!) ove staljisticke cistke nego zatvaranje 'dzepova otpora' koje Titovi inkvizitori nisu uspeli da zauvek zatvore? Kada im se to kaze u lice , onda pocinju histericni, diskvalifikatorski i denuncijantski odgovori kakve citamo iz komentatorskih pera druge Srbije na najposecenijoj polemici NSPM.

Sremice, hvala na sjajnom 'arhivskom dokumentu'. Neverovatna je srpska sposobnost da se dive individuama sa zanemarljivim radnim biografijama, oskudnim profesionalnim sposobnostima i krajnje problematicnim odnosom prema etickom delanju i ponasanju. A jos je neverovatnija sposobnost da se bliza i dalja istorija gura pod tepih i zaboravlja. Sve to, naravno, pod neprikosnovenim vodjstvom beogradske elite. Izgleda da voznja krugom dvojke uvek kosta samo trideset srebrnjaka.
Preporuke:
0
0
24 subota, 13 jun 2009 06:33
MP
@SSP
"Drugim rečima, najnovija kampanja "držte lopova" u režiji "druge Srbije" samo nam govori da je brod "druga Srbija" konačno počeo da tone!"
Ptpisujem i ja.
Preporuke:
0
0
25 subota, 13 jun 2009 08:13
Nikola Smolenski
Ako bi država puku propagandu progonila kao zločin, time bi praktično suspendovala svaku slobodu mišljenja i izveštavanja, pa bi šteta od te akcije za samu državu bila daleko veća nego korist.


Ali to neće ni raditi država. Nasuprot, ako bi vlada puku propagandu progonila kao zločin, time bi praktično suspendovala svaku slobodu mišljenja i izveštavanja suprotnih vladinoj propagandi, pa bi korist od te akcije za samu vladu bila daleko veća nego šteta. Što će to doneti štetu državi, vladu briga.
Preporuke:
0
0
26 subota, 13 jun 2009 18:35
Jasna Simonovic
Ljubazno molim osobe koje upotrebljavaju izraz Prva i Druga Srbija da u svojim mislima odstrane ograde kojima "tranžiraju" ljude Srbije ...U Srbiji svako ima svoje ime i prezime...
Preporuke:
0
0
27 subota, 13 jun 2009 18:40
Jasna Simonovic
Koliko znam iz ličnog iskustva (utužila sam nekoga za to!) postoji krivično delo širenja laži!...
Normalno je da “država” preuzima “trebljenje kukolja” kada to “društvo” ne čini...
Mislim da r. Tužilaštvo proširuje svoju delatnost zato što obično Tužilaštvo i profesionalne organizacije ne rade dobro svoj posao...
U pravu ste da “tog “kukolja” ima svuda”...Ali to "trebljenje" baš ne mora da traje desetlećima, ako se oni sa čistim rukama potrude da im pomognu da ne budu više "kukolj"...Ali ne “nokautom u lice”, već bacanjem istine u oči...
Veoma mi se dopada što ste ubacili razmišljanje o Karamazovima, iako primer koji ste izneli prevazilazi objašnjenje “bezobalne ideje”objektivne krivice” i otvara daleko, daleko dublju temu koja bi nas mogla dovesti na pravi put spoznaje da naša primarna stvar nije da se bojimo da ćemo biti “krivi pred državom”, već da ona nikada ne bude kriva pred nama...Naravno kada bude suverena...
p.s. Ne svidja mi se izraz "kukolj" koji su upotrebili za ljude ...
Preporuke:
0
0
28 subota, 13 jun 2009 23:21
Mrak
(...) i LDP (čitaj NVO, dalje čitaj Tužilaštvo) svojima neće ništa! Ostali priznaju samo sud svoje partije, pa tako nikome neće faliti "ni dlaka s glave"! Ionako, to i nije smišljeno radi isterivanja pravde iz prošlih vremena, već da se disciplinuje sadašnjost. I efekta već ima!
Preporuke:
0
0
29 subota, 13 jun 2009 23:51
Rodoljub
Jasna Simonovic
Ljubazno molim osobe koje upotrebljavaju izraz Prva i Druga Srbija da u svojim mislima odstrane ograde kojima "tranžiraju" ljude Srbije ...U Srbiji svako ima svoje ime i prezime


Draga gospođo, žao mi je... ali imam nameru da korišćenjem tog termina nastavim da odvajam KUKOLj od žita.

Termin je dobro izabran, nije uvredljiv, prepoznaju ga danas i mladi i stari (koji prate političku scenu), a njegovim pukim nekorišćenjem neće prestati problem koji odande stiže, a Vas i mene žalosti.

Ostavite zasada na miru taj "natpis na vratima". Važnije je da probate da menjate ono što je iza njih.
Preporuke:
0
0
30 nedelja, 14 jun 2009 07:34
Jasna Simonovic
RODOLJUB,

Razumem vas, ali ipak razmislite jos jednom...
Slažem se da "pukim nekorišcenjem neće nestati prestati problem", ali mislim da će pukim korišćenjem nastati razdor izmedju ljudi koji se inače u nekim momentima, delovima svoga rada i razmišljanja mogu slažiti i čak dovesti do rešenja problema...
To je kao kada bi na vratima nečijeg stana pisalo npr. Prvi Petrovići i Drugi Petrovići...Zato smatram da je "natpis na vratima": SRBIJA dovoljan za sve nas koji volimo Srbiju ...
Slažem se da je važnije da "probamo da menjamo ono što je iza njih", ali ako ostavimo Prva i Druga Srbija, rešavanje može ostati samo probno godinama , umesto obavljenog posla...
To što "mladi i stari danas prepoznaju" dva termina samo je loš znak podele u društvu, pa mislim da ako mi "stariji" to shvatimo na vreme, onda mi "mladji" možemo da budemo rodoljubi na pravi civilizovan način...
Čak se i biljni "kukolj" ne može baš uvek istrebiti, a da se ne ošteti i neki stručak žita,
a kamoli ljudi...Čak i da u tom deliću "štete" ne bude niko trenutno vama blizak, nikada ne možete znati ko vam je ustvari blizak...Čudni su putevi...
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 14 jun 2009 12:29
Nimbus
Može da bude zapetljano ako sami zapetljamo.
`Kolariću-paniću...`
Šta je ispred a šta iza, zavisi od toga kako smo okrenuti.
Za kukolj mi smo kukolj.
Koja je to varata `lepa reč` otvorila, ako su sa druge strane titoisti ili fašisti (skoro da je svejedno)?
Ni rigurozna cenzura, ponekad dovedena do ivice besmisla, ni `otvaranje prostora` i za najbedastije anti-srbske pamflete, nije `spasla` NSPM od atributa `fašistički` kod `drugosrbijanaca`. Kud ćete očitiji primer?
Šta je civilizovano kod g. Lukovića? Ima li zakona za njega?
Meni je on naličan `Sudiji Dredu`, samo adekvatan oklop da navuče.
Ako ne valja kovanica `drugosrbijanci`, smislite bolju. Suština je da se vraćamo u `četrijesosmu`.
Tužilac/sudija Minić je dobio dostojne naslednike. Šta tu nije jasno?
Ovaj zaplet Mir-Jam ne može da reši. Može samo dodatno da zapetljava.
Preporuke:
0
0
32 ponedeljak, 15 jun 2009 00:27
Ala
Jasna je u pravu-i previse je bilo podela,deoba...Ove cericevsko-canko-cedisticke akcije srocene da denacifikuje Srbe u startu su promasaj.
Zakon garantuje pravo na slobodnu rec,skrivanje izvora informacija,licni stav,novinarski komentar.
Ovo je klasicno makartijevsko gonjenje vestica.
Bas su novinari odlucivali kada ce se 78 dana bombardovati i osiromasenim uranijumom zasipati Srbija?!Ili kako ce se spliti 137 SPC crkava i manastira tokom martovskog Pogroma 2004. na KiM?!
Pa ceo CNN,BBC,RTL bi morao u zatvor.Pa Klinton,Bler,Olbrajt zbog igranja brojevima zrtava,laznim optuzbama ,satanizacijom borbe za slobodu i jednaka ljudska prava Srba u Hrvatskoj,BiH,Srbiji....
Tih petoro "inkvizitora" moraju da javno objave i obrazloze svoje urednicko vidjenje "ratnih huskaca".
Kakva uvreda i ponizenje za novinarstvo!
Preporuke:
0
0
33 ponedeljak, 15 jun 2009 07:36
Jasna Simonovic
ALA, Drago mi je da se slažete...Svi mi možemo u svojim delatnostima da nabrojimo i prozovemo ljude imenom i prezimenom...Nema potrebe da za to pozivamo cepljenje Srbije...
NIMBUS,
Mnogo mi je simpatičan vaš “nezapetljan” uvod u komentar koji daje smisla čak i besmislu neinventivnih vredjanja epitetima iz prošlosti koji često remete mir utisnut u spokojstvo onozemaljskog života...
“Kovanica drugosrbijanci” (ili "drugosrbi"?)može se odnositi na drugi istorijski talas države Srbije, ne na deljenje ovovremenog naroda...Mislim da ne treba da smišljamo novi termin za deljenje ljudi...Svako ima ime i prezime, baš kako je naveo g Antonić u tekstu....zakon treba da važi za svakoga (kad već rupe u zakonu ne važe!)...
Da, “lepa reč gvozdena vrata otvara”.... Meni se npr. u ovom trenutku svidja reč “nimbus”...
A od lepih rečenica (šta li tek one otvaraju ako reč otvara gvozdena vrata!) u ovom trenutku svidjaju mi se reči Abrahama Linkolna:
"There are no accidents in my philosophy. Every effect must have its cause. The past is the cause of the present, and the present will be the cause of the future. All these are links in the endless chain stretching from the finite to the infinite." Herndon's Life of Lincoln by William H. Herndon and Jesse W. Weik (New York, Da Capo Press, 1983), p. 354.
Nisam sigurna da Mir-Jam ne bi rešila ovaj problem...Njena autorska prava za “Ranjenog orla” su još uvek zaštićena, dok trenutno ni Agencija za autorska prava Srbije ne može npr. da zaštiti autorska prava na prevod jedne istaknute knjige zbog "zapetljanosti" u glavama nekih ljudi, ovde i u Bosni...Ali ponekad iz zapetljanosti izlaze nove kovanice, najviše volim kada su to novčane kovanice, umesto uvreda, podela, ružnih reči...
Preporuke:
0
0
34 ponedeljak, 15 jun 2009 09:48
Dušan Vukotić
U sinoćnoj emisiji B92 (Olja Bećković)tužilac Bruno Vekarić je pokušao da potkrepi razložnost najnovije antinovinarske kampanje "srpskog" Suda za srpske "ratne zločine" onom šokantnom (i, nažalost, davno zaboravljenom) vešću iz 2001. godine, o pronalaženju 40-oro ubijene srpske dece u jednom podrumu u Vukovaru. Naime, Bruno je konstatovao da je takva vest mogla da izazove nekog Srbina da kasnije poubija zarobljene hrvatske "bojovnike" na Ovčari i slično...
Dakle, italijanska novinarka, Milena Gabaneli (koja je pomenutu vest prenela), trebalo bi da bude pozvana na odgovornost i trebalo bi joj (po mišljenju "srpskog" TRZ) suditi za "počinjeni ratni zločin".

Uz sve to, Bruno Vekarić je dodao da je takva vest o ubijenoj srpskoj deci bila "lažna". Starije osobe se verovatno sećaju načina na koji je Milena Gabaneli izgovorila pomenutu vest, kao što se sećaju i neopisivog užasa koji se tada mogao pročitati sa njenog lica. Ista italijanska novinarka je docnije doživela pravi pogrom od strane katoličkog klera i medija u Italiji. U propagandi protiv nje išlo se čak dotle da su joj spočitavali da je "Srpkinja" (iako je ona rođena Italijanka, i po ocu i po majci) i da je zbog toga "lažima" pokušala da se založi za "srpsku stvar".

Nažalost, ni srpske vlasti ni mediji nikada se docnije nisu potrudili da srpskoj i svetskoj javnosti objasne šta se tu uistinu desilo: da li je istina ono što nam je, te davne 1991. godine, prestravljenim glasom saopštila Milena Gabaneli? Nekoliko godina kasnije na kratko je "procurela" vest da je kod Sijekovca (ono mesto u kojem su Hrvati i Muslimani poubijali meštane Srbe pre nego što se rat u BiH i zvanično razbuktao), pronađena masovna dečja grobnica. Na kostima nađenih dečjih ostataka primećeno je da su ta deca ubijena i da su im potom lobanje otvarane, a iz kostiju je vađena koštana srž. Da li ćemo ikada doznati odakle su ta deca? Ko ih je ubio i povadio njihove organe i ko ih je, na kraju, pokopao u zajedničku grobnicu?
Preporuke:
0
0
35 ponedeljak, 15 jun 2009 10:42
Dušan Vukotić
Da li su se u masovnoj grobnici kod Sijekovca našla tela one dece koje je Milena videla u vukovarskom podrumu? Da li je JNA učestvovala u skrivanju takvog zločina? Ako jeste, zašto su za takav čin izabrali baš Sijekovac? Moguće je da je JNA sakrila takav strašni zločin da se ne bi izazivala "nacionalna mržnja"; a ako je tako gde su leševi pomenute dece držani, pre donošenja "konačne odluke" da se ona (ukoliko su tamo uistinu srpska deca iz Vukovara) sahrane u zajedničku sijekovačku grobnicu? Naravno, ništa se konkretno ne može reći u datom slučaju, dokle god neki važni predstavnici srpskih vlasti (Bruno Vekarić!), eto, tvrde (da li sa nekim konkretnim saznanjem ili napamet?) da je novinarka RAI lagala, a da za to ne podnesu nijedan ozbiljan dokaz kojim bi mogli da dokažu tu istu "laž".

Reklo bi se da same Srbe uopšte ne zanima sudbina vlastite dece. Ako je to tako, tada i Srbi i Srbija zaslužuju da nestanu sa lica zemlje. Jedno je sigurno: italijanska novinarka je tog nesrećnog dana nešto videla, a potom se morala povući s tog mesta zbog obnovljenih borbi. Sutradan, onoga što je ona videla prethodnog dana (tela ubijene dece) više nije tamo bilo. Teško je pretpostaviti da jedna iskusna novinarka, takvog kalibra kakvog je bila Milena Gabaneli (koja je pre toka prošla mnoga ratišta u svetu: izveštavala je iz Vijetnama, Kambodže, Burme, Južne Afrike, Gaze, Nagorno-Karabaha) nešto pogrešno vidi, a još manje bi se moglo pretpostaviti da bi imala ikakav razlog da takvu dečju tragediju izmisli.

Milena Gabaneli danas o tome ćuti. I jasno je zašto ćuti. Ipak, možda ne bi ćutala kada bi iza takvog užasnog događaja ozbiljno stala država Srbija u nameri da sve to do detalja ispita i svoje nalaze prezentuje javnosti. Možda bi Milena tada tužila Brunu Vekarića za uvredu i nanošenje ljage njenom novinarskom peru i ugledu.

Ako je laž da se kaže zašto je laž, a ako je istina tada da se saopšti istina. U oba slučaja potrebni su dokazi, a ne svojevoljne tvrdnje.
Preporuke:
0
0
36 ponedeljak, 15 jun 2009 11:40
Nimbus
Ništa ja Vas ne razumem. Zato, bolje je da se iz orlovskih visina `spustite` u žito pa da se bavimo napisom, k`o što je i red. (Kad redakcija montira čet, biće prilike da ćakulamo do mile volje).

Da li je cilj `drugosrbijanaca` (ili kako god vam je volja da ih nazivate) da `očiste` `medijski prostor` od `nepodobnih elemenata`?
Jeste.
Jesu li odlučni da to urade?
Jesu. Za bilo čiju `lepu reč` haju koliko i SM za lupanje u šerpe.
Da li je ova `akcija` sama sebi cilj?
Naravno da nije. (To što mi ne bi imali gde i oko čega da polemišemo je tek `kolateralna šteta`). Ovde ste mogli pročitati vrlo argumentovanu tezu da je, recimo srednjeročni cilj, vraćanje "Zapadnog Balkana" na ideologiju i `balans` AVNOJ. Na malo duži rok u pitanju je i konačno `DEMONTIRANjE` SPC, razsrbljavanje, PROMENA MENTALITETA `lokalnog` stanovništva, pomeranje granica...
Dok Vi NjIMA objasnite da ste protiv podela u narodu, NAS neće biti.

Imamo najava da će USTAV Vojvodine uskoro biti usvojen. Autonomaška `elita` će ga zatim tumačiti kako je njima volja. U tome će imati podršku `iz vana`. Odmah će krenuti u demontiranje sudstva. Kad dovedu PODOBNE KARDROVE, počeće opšta potera ne samo za novinarima, već za svima koji samo i liče na Srbe.
Itd...
Što se tiče srbsko-srpskog pomirenja, tu iluziju sam gajio i ja pre dvadeset godina. Ne vredi.
Preporuke:
0
0
37 ponedeljak, 15 jun 2009 15:08
Jasna Simonovic
Nimbus, Ako ste meni odgovorili, hvala na iscrpnom odgovoru...
NAS će biti ako prvo SEBI objasnimo da smo protiv PODELA u narodu, a zatim i drugima...Onda ćemo i mi-mi i mi-oni stići do čarobne reči koju ste, eto, bas vi, kao neko abrakadabra, skovali tananom crticom izmedju latinice i ćirilice: srpsko-srpsko pomirenje...
Barem iz ovoga što ste napisali shvatila sam da ste me ipak razumeli...
Mislim da je vaš strah od koječega bespotreban...
Evo, pošto ste pomenuli Vojvodinu, a upravo sam se iz „orlovskih visina“ spustila na cestu od hrvatske granice do Beograda, videla sam prelep pejzaž u kome se smenjuju polja žita i polja kukuruza...Prelepa OMV pumpa, i zastrašujući prizor kompleksa motel-pumpa domaće firme čije ime nisam dobro ni pročitala jer nije bilo meni vidljivo...Neko bi rekao "avetinjski"...Kakav kukolj, to je prava lepotica na drumu koja čeka novo ruho...
Što se kadrova tiče, niste u pravu...Kadrovi nisu nepodobni po nacionalnosti, već po neznanju...naravno ne svi, oni koje sam imala prilike da upoznam...
Ne može mi niko reći da je kupovina leka po 4 puta vecoj ceni autonomaška politika...to je Džepna politika...
Nisam stručnjak za gajenje iluzija, pa se u taj deo vašeg odgovora neću upuštati...
Preporuke:
0
0
38 utorak, 16 jun 2009 13:25
Iluzionista
@Jasna Simonovic
"Nisam stručnjak za gajenje iluzija, pa se u taj deo vašeg odgovora neću upuštati..."

Ne morate se upuštati, ali mislite o tome! To što niste stručnjak za gajenje iluzija nije nikakva prednost; može biti još štetnije ako ih gajite kao nestručnjak!
Preporuke:
0
0
39 utorak, 16 jun 2009 16:20
Jasna Simonovic
Iluzionista
Potpuno se slažem sa vašim komentarom...nadam se da će i drugima koristiti koliko i meni...U pravu ste i da treba biti stručnjak čak i za gajenje iluzija...Moj komentar se odnosio na iluzije vezane za realne stvari i kao nestručnjak toga dela trudim se da njih ne komentarišem, ali eto vi ste me ipak potakli, pa se nadam da nisam baš tako loše objasnila...Iluzije u "apsolutnom smislu" mislim da nikoga od nas ne mogu mimoici...to je lep sastavni deo života i teško da bi ga se iko mogao tek tako odreći, bio stručan ili nestručan, zar ne?...
Preporuke:
0
0
40 četvrtak, 18 jun 2009 13:54
Gazda Gruja
Dok se mi odlučimo šta ćemo i kako ćemo, u realnom svetu desilo se sledeće:

- troje mojih drugara i drugarica (25,24,27) učlanili se "kod žutih". Rekoše: "Gotovo je brate, dobio/la sam otkaz kod gazde, moram u partiju pa negde na budžet. Šta ću? Moram!"

- dva mlada bračna para iz šire familije dobili vize. Ukupno 4-oro dece sa njima, znači, total - osmoro. Imali su "neku vezu" i "neku rodbinu" "preko", pa su "uspeli" da "pobegnu odavde". Jedni "preko bare", a drugi na sever Evrope.
Na pitanje "gde ćete sad ljudi, pobogu?" rekoše: "Gotovo je, brate, nema ovde života, nikad ovde neće biti bolje. Šta ću? Moram! - Neću da mi deca ovde rastu!"

Ko ima um neka razume - šta je zajedničko u ova detalja. Nagrada je motika. Ili kuka. Sloboda izbora zagarantovana!
Preporuke:
0
0
41 četvrtak, 18 jun 2009 15:06
Nimbus
Moram, u vezi iskustva GG da napomenem da postoje i primeri suprotne naravi. Kada je najgore bilo, potpisnik ovih redova je imao `ausvajs`za izlaz iz zelje (sa porodicom), ali je odbio da ga iskoristi. Posle peripetija, sada me, oni koji su papir poslali, više poštuju.
Nimbusova srednja kćerka, student žurnalistike, nije član DS.Zato što, kao budući novinar, neće da bude član ni jedne partije. Opet se pokazalo `isplativije`.

Znači, može.
Preporuke:
0
0
42 četvrtak, 18 jun 2009 17:13
Gazda Gruja
Ma znam ja da može. Ni ja nemam "čergarskih" ni Partijskih pretenzija. Osim možda, malo, prema istoku, a i to samo kad sam baš besan :)
Znam ja, gos`n Nimbuse da može i drugačije.
Ima, hvala Bogu i ljudi koji su OK, oko mene ih ima, samo, navodim da ONA DRUGA grupa, na žalost - VEĆINA, sledi jedan vrlo loš put, i da mislim - da i njima mora neko da se pozabavi, a ne svaki put da im "lupa packe" kako su mogli i drugačije da se ponašaju. To ja samo htedoh da napomenem. (koristeći metaforu i primer kao način saopštavanja stava i mišljenja!!!)

pozdrav
Preporuke:
0
0
43 subota, 20 jun 2009 10:58
adolescent
Gospodine Antonicu, o tim ratnim huskacima govorite kao o maloletnicima koji su u svom novinarskom pubertetu- eto-probali i to!!!Napred u rat...Sitnica...
I citajte ponovo Dostojevskog.Polifona kompozicija i polifono tumecenje.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner